paulentooske.reismee.nl

van vreemde vruchten, veel kleren, twee olifanten, gesim en verboden vruchten

Deeltje twee van ons verslag heeft wat langer op zich laten wachten dan we hadden kunnen voorzien en de oorzaak is....grote vermoeidheid!

Niet dat we ons nou zo in het Thaise nachtleven gestort hebben hoor, nee ook minderjarige lezertjes kunnen rustig doorlezen, maar de oorzaak is onze cursus thaise massage die weliswaar zeer leuk blijkt te zijn, maar die tegelijkertijd ook tamelijk uitputtend is.

's Ochtends om half 7 loopt hier de wekker af, om 7 uur zitten we dan half bevroren op het dakterras aan ons ontbijt (een dakterras is leuk hoor, maar om 7 uur is het hier nog echt vrij Noordpoolachtig met temperaturen van een graad of 18-19) Daarna haalt om 8 uur de taxi ons op (lees: een pickup met in de achterbak wat banken en daarboven een afdak.... Het lokale openbaar vervoer hier in Chiang Mai.) en omdat wij als eersten van de groep opgehaald worden mogen wij vervolgens 40 minuten uitlaatgas happend mee op een zwerftocht door heel Chiang Mai om de andere cursisten mee op te halen. Daarna dan 7 uur cursus waarbij ook fysiek behoorlijk wat gevraagd wordt.

Maar eerst zal ik proberen verder te gaan waar we waren gebleven. Afgelopen zaterdag zijn we na wat rondsjouwen door de oude stad naar een groot winkelcentrum hier in de buurt gegaan, Central Airport Plaza om daar de heetste uren van de dag door te brengen in de bioscoop. Daarna zijn we maar eens gaan kijken of onze kleermaker weer op zijn post was, aangezien hij bij ons bezoek op donderdag zelf niet in de zaak was. Nu echter wel en dat hij niet alleen een goede kleermaker maar ook een goed verkoper is blijkt welk uit het feit dat we op de terugweg waarschijnlijk wel weer een koffer meer hebben dan we op de heenweg hadden, temeer daar onze vrouwelijke helft op weg naar de kleermaker een splinternieuwe zaak tegenkwam van een jonge thaise mode ontwerpster ('ik ga niks passen hoor'... en dan vervolgens zo ongeveer alles wat er in de winkel hangt toch passen..... wie zal vrouwen ooit snappen). Om van onze koopdrift te bekomen zijn we daarna maar gauw wat gaan eten op de nachtmarkt.

Op zondag zijn we eerst naar de andere kant van de rivier gewandeld (via een brug hoor, het ijs waser hier nog wat te dun voor) en hebben gegeten in de tuin van een klein restaurantje aan de rivier. Voor het toetje zijn we een paar deuren verder gegaan waar een zeer modern terras aan de rivier ligt en hebben daar lekker een kopje koffie genomen met een heerlijke aardbeien mousse (al vroeg ik me wel af waarom iemand ter wereld op aardbeienmousse een kers zou leggen, maar later die dag bleek dat er kennelijk wel vaker sprake is van een fruitverwarring hier in Thailand). En zo zaten we dus heerlijk in het zonnetje te genieten toen ik vanuit een ooghoek zag hoe een serveerster ons naderde met een apparaat ter grootte van een flinke dubbeldeurs koelkast, een analogie die niet geheel onterecht bleek toen ze dat gevaarte aanzette en het een enorme airco bleek te zijn die ons bijna van het terras afblies in een vlaag van polaire waanzin. En zo stonden op dat terras maar liefst 6 van die gevallen, klaar om er voor te zorgen dat ook wij de nodige ijspret zouden kunnen beleven indien gewenst. Tijd dus om daar op de vlucht te slaan en aan onze eigen kant van de rivier te genieten van heel wat aangenamere temperaturen en van de zondagmarkt. Op weg kwamen we echter nog langs een koffie zaakje waar ze ook nog eens heerlijk gebak leken te hebben en tja... het was zondag.... En tja... het was de laatste dag voor het begin van de cursus.... En tja.... aardbeienmousse met een kers er op was ook raar en dus bestelden we bij onze koffie heerlijke frambozen gebakjes. En wat lag er op de frambozen gebakjes???? Nee, geen framboos te zien natuurlijk, maar wel volop kersen. Ergens in Thailand moet dus een fruithandelaar zijn die per ongeluk te veel kersen heeft ingekocht en nu van zijn voorraad af probeert te komen door ze te dumpen in de hongerige keelgaten van argeloze toeristen.

Daarna zijn we leuk naar de zondagsmarkt gegaan, waar naast alle koopwaar natuurlijk ook weer volop eetwaar te vinden was, maar waar dan vreemd genoeg weer geen kers te vinden was! 's Avonds zijn we weer naar de Saloon geweest, die toch echt in Thailand bleek te zijn toen er ineens twee olifanten door de straat kwamen wandelen (en echt, ik had niet veel bier op!)

En op maandag begon dus de cursus. Het luxe vervoer heb ik al beschreven, maar de echte vermoeidheid wordt pas verklaarbaar als ik vertel dat onze groep bestaat uit 3 mannen en 7 vrouwen, waaronder een Zweedse masseuse die in haar thuisland op een jacht werkt dat voornamelijk door allerlei internationale celebraties wordt gehuurd en waarvan de eigenaar nu dus had bedacht dat behalve zweedse massage ook thaise massage aan boord wel bij de huurprijs inbegrepen mag zijn. En dus zit ze nu op kosten van de baas lekker in Thailand. Verder dan nog twee jonge fysiotherapeutes uit een Oostenrijks wintersport gebied, een duitse yoga en fitness instructrice, een schotse masseuse uit een of ander kuurhotel daar en een charmante canadese. Ik moet me nu dus al dagenlang vermaken met het knijpen en geknepen worden door al deze leergierige dames.... Werkelijk dodelijk vermoeiend!!!!

Gister avond zijn we uit eten gegaan met een Thaise vriend van ons, Sombat. Toen we hem wilden bellen om iets definitiefs af te spreken kwamen we er achter dat onze telefoon met thaise simcard niet goed werkte, we konden wel sms-en en gebeld worden, maar bellen lukte niet. Eerst dus maar, samen met Sombat naar pantip Plaza, een winkelcentrum vol computer en telefoonwinkels, maar helaas geen zaak van de firma waar onze simcard van was. Die bleken dus ergens aan de andere kant van de stad te zitten en dus zijn we met zijn 3en daar heen geklepperd om er vervolgens achter te komen dat ze ook daar het probleem niet op wisten te lossen... het leek aan onze ge-unlockte telefoon te liggen. Op naar een thaise unlockboer dus, die wist te melden dat telefoons die ge-unlocked waren wel vaker problemen hadden met simcards van deze ene provider, maar dat er een andere provider was waarmee het wel zou werken.... En dus hebben we nu een nieuw nummer dat wel werkt. Straks maar eens zien of we een receptionist van het hotel nog blij kunnen maken met de oude simcard met bijbehorend beltegoed.

Duim allemaal goed voor ons want morgen hebben we theorie examen en op vrijdag het praktijk examen.... Als alles naar wens gaat zijn we daarna gecertificeerd in thaise massage!!!! (prijs op aanvraag)

mo

waaaaaaaaat een tekst weer he. ik wens jullie een fijne vakantie en tot snel. ik geef je 5 euro voor massage

groetjes
mo