paulentooske.reismee.nl

Van vliegen, wachten, staan en meer wachten

Nou, dit is denk ik, dan al weer het laatste deeltje van het verslag van deze reis.... de tijd vliegt!!!

De afgelopen dagen hebben we wat rongelummeld in en om het hotel en door het altijd bruisende Bangkok
(ik weet het, de stad is foeilelijk en toch ben ik er dol op....het valt niet uit te leggen). Vandaag kunnen we de koffer weer inpakken en morgen moeten we al op tijd naar het vliegveld om vervolgens uren en uren op hoge snelheid door het luchtruin te worden gesleept.

Gisteren zijn we met Suree uit wezen eten bij MK, een keten van restaurants hier in Thailand die niet
alleen heerlijke eend hebben (en dan bedoel ik echt heerlijk!!!!), maar die ook bekend zijn om iets wat wij in Nederland waarschijnlijk Chinese fondue zouden noemen.Midden op de tafels zit een kookplaat waar een pan bouillon op staat. En dan bestel je maar naar hartelust alles wat je daar in denk te gaan gooien, in ons geval een hoop gemengde groentes en paddestoelen, lapjes rundvlees, lapjes varkensvlees, vis, gehaktballetjes, balletjes van krab, 3 soorten tofu en ik heb het gevoel dat ik nog wat vergeet! Die hele zooi mep je dus in de pan (en terwijl je wacht totdat dat eetbaar is geniet je van die heerlijke eend met groene noedels!) en dan is het smullen geblazen.

Jammer alleen dat de bijgeleverde druivensap uit een chemische fabriek kwam, maar goed, er was ook
water :-)

Ik besef dat dit een wat (in ieder geval chronologisch gezien) warrig verhaal gaat worden, maar dat past
dan mooi bij onze wat verwarde gemoedstoestand, nu we op twee gedachten hinken: van de ene kant hebben we wel zin om weer naar huis te gaan (nou ja, om thuis te zijn dan, want het hele gereis kan ons gestolen worden), maar aan de andere kant willen we hier best nog wel even blijven (zeg een jaartje of 50), maar de lezer moet zich er maar mee zien te redden!

Gistermiddag zaten we te lunchen in Siam Paragon toen de ober naar ons toe kwam met het verzoek op te
staan. Gelukkig ging hij vervolgens alle andere gasten langs om hetzelfde te vragen, anders voel je je toch wel heel erg opvallend.Na een minuut of 5 gestaan te hebben kwamen er weer eens wat politiewagens voor gereden, gevolgd door een lading limousines en ja hoor....weer kreeg onze reis een koninklijk tintje!

'lady of prince', zei onze buurman...en ze was niet alleen, een hele schare aan hovelingen begeleidde haar (wel grappig om tijdens de lunch de ene livreier na de andere weer richting de auto te zien wandelen met de gekochte waar..en wij maar raden wat het zou kunnen zijn...zo meenden we iets te zien wat ofwel een annetone ofwel een bloempot was; kwam er iets in een koelbox voorbij (vast een box van de winkel, want hij werd even later terug gebracht) en kwam er ook een schilderij voorbij gewandeld, waar ook een hoveling achter schuil bleek te gaan).
Volgende chaotische puntje: het winkelcentrum naast dit hotel gaat om 10 uur open....waarom zit er dan een winkel in die iedere dag trouw om 9 uur opengaat? (we hebben er mooi het zicht op).
Vandaag zijn we begonnen met een heerlijk ontbijt in het hotel en daarna naar een van de 2 zwembaden gegaan: het grootste dat in een prachtige tuin ligt en waar de pauwen en eekhoorntjes om je stoel heen scharrelen, zolang het er nog rustig is.
Nu zijn we weer op de kamer waar dus de ondankbare taak van het koffers pakken op ons wacht en wat daarna
komt is ook voor ons nog een verrassing.
En dan morgen vroeg op, ontbijt, een taxi naar het vliegveld, wachten om in te checken, wachten op het
vliegtuig, wachten om te boarden, wachten in het vliegtuig, wachten om uit het vliegtuig te komen, wachten op de koffer, wachten of de slaap (ondanks de jetlag) nog wil komen, wachten op de trein naar huis, (af)wachten of de boel daar niet is afgefikt......en dan maar wachten op de volgende reis naar Thailand.

Blondness

vier jaar verder, ben je al inmiddels verhuisd naar Thailand?