paulentooske.reismee.nl

nooit meer een ongeluk, hooguit met een luier

Na al dat bier en guavesap zijn we moe, maar voldaan naar het hotel gegaan en braaf gaan slapen (geen idee of J en J dat hebben gedaan, maar we gaan maar even uit van het beste).

Op maandagochtend hebben we gezamenlijk ontbeten en zijn J en J naar het grand palace, en een aantal tempels gegaan, terwijl wij met een aantal Thaise vrienden zijn gaan lunchen in een restaurant waar geen toerist ooit terecht zal komen en waar, als die toerist daar wel terecht komt niemand hem zal verstaan, tenzij hij/zij thais spreekt. En het was weer eens een juweel van een restaurant met het meest sublieme thaise eten dat we ooit geproefd hebben. Totale kosten voor de hele maaltijd voor 8 personen was 25 euro, dat lukt je in Nederland niet eens bij de snackbar.

Na de lunch zijn we naar een tempel gegaan en hebben deze uitgebreid bezichtigd. Net toen we daar weg wilden gaan viel een Thaise man de amulet op die mijn betere helft gekregen heeft van een thaise collega en hij begon prompt een vrij onverstaanbaar (en ietwat dronken) verhaal over het feit dat het een erg krachtig amulet was (mooi meegenomen dus!)

natuurlijk moesten wij als ervaren amuletten-kenners prompt met hem mee naar de verblijven van de monniken van de tempel, het bezopen mannetje belde aan bij een deur en deze werd geopend door een oude monnik, die bleek te leven op een berg boeken (de slegte was er niets bij) we kregen allebei een plaatsje toebedeeld op een plastic campingstoeltje en de amulet die we hadden werd beoordeeld en goedgekeurd. Gelukkig waren er echter ook nog erg krachtige amuletten beschikbaar voor mij en na een donatie aan de tempel heb ik er daar een van gekregen. Deze amulet zorgt er voor dat ik vanaf nu nooit meer een verkeersongeval kan krijgen, sterker nog, ik kan nu zelfs hier in bangkok zomaar blindelings oversteken. Mocht er vanaf nu niets meer van me vernomen worden is het dus een neppertje gebleken!

Dat geen verkeersongevallen bleek trouwens al snel niet 100% te kloppen, want het amulet zal er wel voor zorgen dat we in 2009 een baby krijgen, kennelijk is geslachtsverkeer dus uitgesloten in de polis. (iemand die een kind wil kopen? Het is een weggevertje!)

We hebben maar beloofd volgend jaar met baby en al terug te komen.

De gulle donatie werd trouwens niet alleen beloond met de beoogde amulet, we kregen er nog 4 amuletten bij, bedoeld om kamers veilig te houden en een handvol stickers die de auto beschermen (maar als je geen auto had werkten ze ook wel voor je huis!)

Na dit heilig avontuur zijn we met onze vriendjes J en J gaan chinezen in Chinatown, kan het toepasselijker, waarna we nog even het draaiende restaurant hebben bezocht.