paulentooske.reismee.nl

van cocktails, guaves en arme mensen die het met het uitzicht moeten stellen

we zijn afgelopen zaterdag goed vanaf Phuket naar Bangkok gevlogen en zelfs de taxirit hier in Bangkok lukte wonderwel, terwijl het nog wel een wat ingewikkelde trip was, aangezien we eerst naar ons hotel in Bangkok moesten waar we aan het begin van de reis hadden gezeten, om daar onze achtergelaten koffer op te halen en we vervolgens door de avondspits naar Chinatown moesten naar ons vaste plekje hier. Gelukkig hadden we net die ene chauffeur in heel Bangkok die zowel wat engels begreep alsook de plattegrond van de stad kende.

De eerste avond zijn we voor een cocktail naar het draaiende restaurant op de bovenste verdieping van ons hotel gegaan en werden daar (geen idee of dat nou wel een goed teken is, eigenlijk!) meteen herkend door het personeel. Groot was de wederzijdse vreugde en de glazen waren gelukkig ook niet klein, zodat we de daarop volgende nacht prima hebben kunnen slapen :-)

Op zondagochtend zijn we lekker de stad in gegaan in blijde verwachting van de aankomst van janneke en jip, die die middag zouden arriveren. Voor deze bevalling zijn we dus in de loop van de middag weer naar het hotel gegaan (de nare plagiatoren hebben het gewaagd gewoon 'ons' hotel te boeken!) en toen we daar aankwamen wilden we informeren of ze misschien al aan waren gekomen. Op naar de receptie dus en gevraagd of ze er al waren..... volkomen onbekend, welke naam we ook opgaven, niemand van die naam had gereserveerd!

30 minuten later kwamen de arme kamerloze reizigers aan.... en konden zonder enige moeite inchecken terwijl wij probeerden onze gebroken klompen weer te lijmen.

J en J waren wonderfris en dus zijn we korte tijd later al een wandelingetje gaan maken door Chinatown en naar de bloemenmarkt. Van daar zijn we met de river express (een soort lijnbus op het water) en de skytrain (een soort metro voor mensen die te lui waren er een tunnel voor te graven en hem toen maar op stelten hebben gezet) naar een winkelcentrum gegaan met op het dakterras iets wel erg Nederlands... een Heineken Green Place, waar ze niet alleen bier verkopen (per flesje, literkan, of per toren-met-tap-en-ingebouwde-koeling van 3 liter) maar ook Guave-sap, al leverde dat wel wat problemen op. janneke bestelde dit namelijk en na een kwartier kwam er een van portofoon voorziene hoofdkelner samen met degene die de bestelling op had genomen zeggen dat ze dat niet hadden...wat voor sapjes zijn er dan wel, vroegen we... nou, appel, sinaasappel en guave....doe dan maar guave zeiden we en zie: het lukte!

Gelukkig is daar op dat dak niet alles Nederlands: ze hebben er ook heerlijk thais eten en fantastische thaise meisjes die alles brengen, zodat janneke uiteindelijk blij was met haar sap, jip met zijn bier, Tooske met het eten en ik het moest doen met het uitzicht :-)