paulentooske.reismee.nl

van regen en water en andere vloeistoffen

En net schiet me nog te binnen dat ik in alle euforie over de Fantasea show ben vergeten te vertellen over de levensechte regenbui on stage... zo levensecht dat we op rij 5 nog konden genieten van een verkoelende douche J

En wat hebben we verder zoal uitgespookt hier op zonnig Phuket?

Nou, om eerlijk te zijn niet zo veel (het lijkt wel vakantie!). Beetje aan het zwembad hangen, beetje langs het strand wandelen, te veel eten, wat cocktails drinken... ik verwacht wel dat jullie medelijden met ons hebben!

Gisteren was er in het hotel een feestavond met een fantastisch seafood buffet, erg veel eten met pootjes en allemaal even lekker klaargemaakt.

Ook was er natuurlijk een band die op geheel eigen wijze nummers ten gehoren bracht zoals de klassiekers 'Gleen, gleen glass of home' en 'voulez vous couchez accesoires'

Vandaag vliegen we terug naar Bangkok, we hebben zojuist het vervoer van hotel naar vliegveld al geregeld, nu maar hopen dat de charmante air asia stewardessen de boel ook weer goed geregeld hebben!

Als we eenmaal in Bangkok zijn moeten we eerst naar ons vorige hotel daar omdat we daar onze koffer hebben achtergelaten met het merendeel van onze zooi. Bang voor dieven hoeven we niet te zijn, want hij weegt iets van 1300 kilo (al las ik van de week wel in de krant hier dat er in een dorp in de buurt van Bangkok de dorps-watertank gestolen was.... Een gevaarte op een paal van 20 meter, gelukkig was de politie er wel in geslaagd de dieven met hun buit te vinden op de weg....kennelijk hadden ze iets waardoor ze opvielen J). Als we die koffer dan eenmaal hebben kunnen we door naar ons hotel in Chinatown, waar morgen onze, door alle slaap tijdens de vlucht, volledig uitgeruste vrienden aan zullen komen, waarschijnlijk volledig in shock doordat ze net met 160 km per uur langs een vrachtwagen met een 20 meter lange watertank zijn geraasd. We zullen proberen ze d.m.v. een thaise bier-therapie weer tot rust te brengen.

Zelf zijn we van plan morgenochtend eerst nog naar de weekendmarkt in Bangkok te gaan. Dat is voor ons inmiddels een aardige verslaving, maar er staan iets van 15.000 kramen, dus echt uitgekeken raak je er niet zo snel. Misschien kopen we dit jaar wel een leuke gebruikte watertank of zo (of een echte tank en we grijpen de macht hier, een regering is er immers nog steeds niet en het is de vraag of die er binnenkort komt)

Vanuit bangkok zullen we misschien niet zo vaak mailen, vreemd genoeg zijn internet café's er wat minder dik gezaaid, en die ene die we kennen en waar we vaak in de buurt komen zit tegen de airco van een groot winkelcentrum aangeplakt en er raast dus constant een storm doorheen met een gemiddelde temperatuur van een graad of 12. Ik geloof dat we op vrijdag de nachttrein naar Chiang Mai nemen en van daaruit kunnen we zeker vaker mailen (al probeer ik in Bangkok ook nog wel watt e vinden hoor!)

Groetjes van ons tweetjes